Tuina massage

Gepubliceerd op 13 augustus 2024 om 16:23

Tuina massage kan zowel een therapeutisch als relaxerend doel hebben. Therapeutisch kan het klachten verlichten bij o.a. elleboog-, nek-, schouder-, rugklachten. Hoofdpijn, migraine, darmklachten en kan als aanvullende ondersteuning  acupunctuurbehandeling bij diverse aandoeningen ingezet worden. Tuina massage kan tevens ingezet worden als ontspanning bij alle stress gerelateerde klachten w.o., depressie en burn out klachten. Stress kan oorzaak zijn van verhoogde spierspanning, welke door een versnelde verzuring van de spieren pijnklachten en stijve harde spieren  kan veroorzaken. Een maandelijkse Tuina massage kan als onderhoud  het lichaam ontdoen van afvalstoffen welke zich ophopen in het bindweefsel en bij een teveel opeenhoping afvalstoffen chronische pijnklachten geven.

Tuina massage is onderdeel van de Traditionele Chinese Geneeswijze.  Via de 12 hoofd meridianen kan het energieblokkades helpen opheffen. Waar met fysiotherapie slechts wordt gekeken naar lokale overbelasting of acute oorzaak van de klachten  wordt voor aanvang van de Tuina massagetherapie,  eerst  via lichamelijk onderzoek ook een eventueel dieper gelegen oorzaak op orgaanniveau bij steeds terugkerende  lokale (spier/pees) klachten onderzocht.  Via informatie naar oorzaak  klachten m.b.v.   pols- en tong diagnostiek en gesprek kan met succes behandeld worden en terugkerende klachten zouden kunnen worden voorkomen.

Als gediplomeerd Tuina therapeut heb ik ca. 64 ! massage technieken welke ik kan inzetten waar dat nodig is.  men is vaak verbaasd over de vele mogelijkheden en dit niet gewend bij reguliere sportmasseurs of fysiotherapeuten.

Cupping en Guasha massage zijn  ook onderdeel van Tuina massagetherapie.

De investering voor uw gezondheid ? Blijft een kwestie van wat u kan en wil besteden. Indien u de financiële ruimte heeft om maandelijks vaker uit te eten, dan kan u al bij een keer minder uit eten eens per maand een heilzame Tuina massage veroorloven. Heeft u die financiële ruimte niet dan zou een combinatie met acupunctuur deels vergoed kunnen worden, indien u aanvullend daarvoor  bent verzekerd.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.